Poprzedni temat «» Następny temat
popychacz przełony w Heliosie
Autor Wiadomość
Anonymous
Gość
Wysłany: Wto Gru 05, 2006 14:22   popychacz przełony w Heliosie

Witam.
Właśnie zakupiłem przejściówkę do M42 (taka zwykła chyba z duraluminium) dla Nikona (D50) i jestem kompletnie zielony. Przeczytałem dział forum dla początkujących i nadal mam mętlik w głowie.
Podłączyłem do aparatu zwykłego Heliosa-44M 2/58 i działa normalnie. Na forum (i nie tylko) mówi się i pokazuje jak zablokować popychacz przesłony. Wydaje się to konieczne w lustrzankach cyfrowych ale u mnie działa bez tego wszystko chyba tak jak powinno.
Czy jest mi w stanie ktoś to normalnie wytłumaczyć?
Pozdrawiam

Peri Noid

Wysłany: Wto Gru 05, 2006 15:08   

Owszem. Twoja przejściówka ma najwyraźniej kołnierz, który powoduje wciśnięcie tego popychacza. I masz spokój. Natomiast zapewne nie masz możliwości wyostrzenia na nieskończoność (ot, taka przypadłość Nikonów niestety).

Anonymous
Gość
Wysłany: Wto Gru 05, 2006 15:32   

Tylko że moja przejściówka nie ma takiego kołnierza i sprawdziłem bolec - jest nie wciśnięty, popychacz po założeniu obiektywu na body działa. W pozycji M przesłonę ustawiam normalnie, natomiast w pozycji A przesłona jest na pełnej dziurze - normalka, bo bolec nie jest wciśnięty.
To że nie ostrzy na nieskończoność to rozumiem, ale łapię tak do 1,5-2 metrów.
Nie wiem tylko jak wydłużyć chociaż odrobinę. 3 do 5 metrów max by mi wystarczyło.

Peri Noid

Wysłany: Wto Gru 05, 2006 21:38   

Ach, jak masz model z przełącznikiem A/M, to w ogóle nie jest to dziwne. Przełączenie na M działa dokładnie tak, jak wciśnięcie bolca. A nie wszystkie Heliosy mają przełącznik - zapewne opis, który czytałeś dotyczył właśnie modelu bez przełącznika.

Anonymous
Gość
Wysłany: Wto Gru 05, 2006 22:29